pátek 19. října 2012



..posouvám hranice mysli své...

..tento týden žije FM týdnem španělské kultury..
A ve filmovém klubu promítali belgický snímek Hasta la vista!

..hm, neznám.. koukla jsem na recenze vo co že gou..
Já nevím..buď se motám kol holocaustu nebo kol handicapu.. :o)
Nechtíc samože..prostě život předkládá a je na mě, jak s tím naložím..
A já zvědavec, sběrač podnětů a názorů, zvláště tzv.studijních.. 

...jo, viděla jsem a doporučuju!






 Popravdě jsem se bála zpracování- jakési hranice vkusu a nevkusu..jestli půjde o lacinou a nechutnou rádoby komedii jen a jen o sexu, prošpikovanou vulgarismy..páč tohle fakt nemusím..ani ze studijních důvodů...
(je pravda, že na taková témata se koukám s jakýmsi nadhledem, spíš okem člověka, kterého zajímá pohled, kterým se sám obvykle nedívá)
Ale...uf..oddychnutí..!!
Jasněže, jakési "něco málo" tam je, ale to zde tak nějak patří..
Pro mě příběh tří mladých mužů, kteří alespoň jednou v životě chtějí prožít to, co je pro jiné jejich věku naprosto normální..
Ne si užít v nevěstinci, ale zažít a cítit to, o čem jen četli a způsobem, který se jim zdá nejlípe možný.
Žádné nechutné scény..
Konec mě dostal..plakala jsem a celý další den jsem se v myšlenkách vracela..
..vžívala se do strachu rodičů, do odvahy ošetřovatelky, do nadšení oněch kluků..mnoho úhlů pohledu..ale na závěr si myslím, že ta jejich cesta stála za to..pro ně určitě ano. Jako rodič bych to samože vnímala jinak..ale ani jako rodiče nemáme právo upírat dětem jejich sny a touhy..a to i takovéto..


Kdysi jsme měli školení o sexualitě mentálně handicapovaných..říkala jsem si pfff, to bude mazec.
A víte co? Nebyl!!
..moc zajímavé povídání, výměna názorů, pohled z mnoha stran..přínosné pro mou práci i život všeobecně. Přednášející paní Dr byla fakt neskutečná..mluvila bez obalu, přirozeně a při tom velmi kultivovaně. Jo, dalo mi to hodně!
Z praxe mám i zkušenost s rodiči, tzv.puritány, kteří si nechtějí připustit, že jejich dítě, byť mentálně jakkoli handicapované, je z masa a kostí a má stejné potřeby jako každý jiný dýchající tvor..

Takže hrnu myšlééénky :
- jo.. pokud máte čas na vstřebání a vlastníte určitý nadhled a určitou míru empatie..jděte do toho!!

Trailer tu..http://www.youtube.com/watch?v=EbNbg1cDfZg

..a music navrch..hm..něco málo medu kol ušisek :o)
Ale Jasona mám i tak ráda mrk..a tak nějak zhezčel hm!! :o)
http://www.youtube.com/watch?v=O1-4u9W-bns&feature=relmfu


 HUGS všici!!

...

Žádné komentáře:

Okomentovat